A modern időkben egyre többen veszik igénybe az un. netbanki szolgáltatásokat. Azok számára, akik az Otp Bank ügyfelei-talán fontos információ lehet, hogy ha nem vigyázunk, könnyen csalás áldozatai lehetünk. Bemásoltam, olvassátok, és figyeljetek a pénztárcátokra!
A service@otp.hu e-mail címről (megjelenő név: OTP Bank) kalóz e-mail érkezhet, melyben arról értesítenek a bank nevében, hogy az ügyfél kártyáját korlátozták, és egy linket kínálnak fel abból a célból, hogy a kártyához kapcsolódó adatok megadása után kivizsgálják az estet és visszaállítják a kártya státuszát.
Az e-mail megjelenhet európai karakterek és cirill betűk keverékeként is, de a tartalma így is érthető.
Figyelem: az OTP Bank elektronikusan a www.otpbank.hu címen érhető el, postafiókjai ……@otpbank.hu végződésűek. A fenti e-mail visszaélés a nevükkel, SENKI ne adja meg a bankkártyája illetve bankszámlája adatait! A @otp.hu címről érkező levél hamis, semmi köze a bankhoz.
Az OTP Bank Elektronikus Banki Igazgatósága tájékoztatása szerint:
„Bankunk megtette a szükséges intézkedéseket a hamis oldal mihamarabbi eltávolítása érdekében.
Ismételten szeretnénk megerősíteni, hogy bankunk ilyen kéréssel soha nem fordul ügyfelei felé, és nem kéri a titkos azonosító adatok (jelszó, PIN kód, stb) megadását e-mail üzenetben, telefonon, vagy SMS-ben.
Amennyiben Ön már megadta adatait a jelzett linken található oldalon, javasoljuk, hogy mielőbb lépjen kapcsolatba Bankkártya Help Desk vonalunkon munkatársainkkal. Bankkártya Help Desk vonalunk a nap 24 órájában érhető el vidékről helyi tarifával a 06-40-366-000, Budapestről, illetve bármely mobilhálózatról a (20,30,70) 3-666-000 telefonszámon.”